olvsó

Kedves Olvasóink!

Liszt Ferenc így szólt a"czigányokról".

"Ha Radicsot hallom, szinte eltűnik a valóságos környezet. Az erdők illata csap meg, a források csörgedező zenéje és egy szív mélabús vallomása, mely szenved és ujjong - szinte egy időben.
Nézetem szerint, ehhez a zenéhez nem szabad hozzányúlni. Sőt, óvni kell a hivatásosok kontársága ellen.
Ezért hát becsüljék meg jobban a cigányzenészeket, hogy ne legyenek többé egyszerű szórakoztatók, akikkel ünnepségeik hangulatát emelik, vagy pezsgőzés közben a fülükbe húzatnak!
Ez a zene igazán van olyan szép, mint az Önök csipkéi, vagy hímzései. Miért nem becsülik meg jobban, miért nem szeretik ugyanúgy?"

2012. október 10., szerda

Lugosi Tibor Klarinét és Tárogatós előadóművész.....

Lugosi Tibor Klarinét és Tárogatós...
Csonka György 2012. október 9. 7:36
Lugosi Tibor

Klarinét és Tárogatós előadóművész..... Budapesten születtem.
Konzervatóriumi tanulmányaimat Shilling József klarinétművésznél végeztem.
Cigányzenét és a tárogatón való játékot a műfaj legkiválóbbjától Burka Sándor - tól tanultam.
Mint hivatásos előadóművész 1968-óta a legrangosabb zenekarok és együttesek szólistájaként Budapest és a világ legnívósabb éttermeiben, mulatóiban játszom.
1970-től 1971-ig a Honvéd Művészegyüttes népi zenekarának, 1971-től 1984-ig pedig a Duna Művészegyüttes népi zenekarának szóló klarinétosa és tárogatósa voltam. Az együttessel szinte a világ valamennyi országában felléptünk hatalmas sikereket aratva.
1984-ben meghívást kaptam a világhírű Ibusz Gulyásparti zenekarában ahol később a zenekar művészeti vezetője lettem.
Tagja és szólistája voltam a Száztagú Cigányzenekar 1992-től - 1994-ig.
Alapító tagja vagyok a Magyar Nemzeti Cigányzenekarnak.
1989 -ben az Országos Rendező Iroda NÍVÓDÍJ- ban részesített.
A Magyar Rádióban 1971-óta készítek rendszeresen felvételeket és 1981-ben az év legjobb felvételének minősítették a "Kalotaszegi táncok"-c.felvételemet!
Pályám során különböző zenekarokkal számtalan hanglemezt készítettem és rendszeres szereplője vagyok a Magyar Televízió népzenei műsorainak is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése