olvsó

Kedves Olvasóink!

Liszt Ferenc így szólt a"czigányokról".

"Ha Radicsot hallom, szinte eltűnik a valóságos környezet. Az erdők illata csap meg, a források csörgedező zenéje és egy szív mélabús vallomása, mely szenved és ujjong - szinte egy időben.
Nézetem szerint, ehhez a zenéhez nem szabad hozzányúlni. Sőt, óvni kell a hivatásosok kontársága ellen.
Ezért hát becsüljék meg jobban a cigányzenészeket, hogy ne legyenek többé egyszerű szórakoztatók, akikkel ünnepségeik hangulatát emelik, vagy pezsgőzés közben a fülükbe húzatnak!
Ez a zene igazán van olyan szép, mint az Önök csipkéi, vagy hímzései. Miért nem becsülik meg jobban, miért nem szeretik ugyanúgy?"

2010. július 14., szerda

Szégyenletes dolog történt

Mint korábban bemutatkozó cikkemben leírtam, a Balaton koncert cigányzenekar 2009.szeptember 10-én alakult.

Ennek bemutatkozó előadására és az azt következőre egy "szponzor " nagyot ígért, szerződésben rögzítve, amelyet mind a mai napig nem teljesített.

(az ügy bíróságon van már).

Akkor, erre a 800000 ezer forintos ígéretre, azt gondoltam, értékén kell kezelni a cigányzenészeket, így 20.000 ft-ot ígértem nekik. A teljesítményük minden várakozásomat felül múlta, úgy, a közönségét is.
Nem jött meg a szerződésben rögzített pénz, így, magamra kellett vállalnom a 20-szor 20.000 ft tartozást a zenekar tagjai számára, mert a becsület ezt kívánja. Sokáig nem tudtam pénzt keresni, januártól ,ár teljes ellátás nélkül voltam, most július 20-tól tudom megkezdeni a törlesztést a zenészek felé.
Vannak, akik itt maradtak, emberek tudtak maradni velem szemben ebben az embertelen helyzetben, voltak, akik nagyon csúnyán mentek el.

Számomra az a visszataszító a zenésztársadalom e tagjai részéről, hogy hiába mondtam, álltam oda és vállaltam becsülettel, hogy ha nem is az én hibám, de az én felelősségem.
Nem fogadták el.
Látó Imrét, akit megbíztam a zenekar összeállításával -támadták jogcím nélkül., pedig, akkor Ő sem kapott egy fillért sem.
Később, még próbáltam színpadra helyezni a zenekart, ebből kettő tudott megvalósulni úgy, hogy mindannyiónk megelégedésére.

Meghírdettem egy programot, amely az Életért, az egészségügyért indul a zenekarunk részéreől, hogy az S:OS alapítvány egy ilyen színvonalas rendezvény keretében tudja megszólítani az esetleges támogatóit.
Az utolsó pillanatban, 10-én reggel kellett lemondanom a rendezvényt, oda állni a(közvetve) a zenészek elé, a család elé, akinek a kisgyermeke pekingi gyógykezelésére
indult a rendezvény, a balatonszabadi kultúrház igazgatója elé, a közönség elé, akik nem kis létszámmal kívántak résztvenni ezen az előadáson.
Megöl a szégyen!

Hogy lehet az, hogy ma Magyarországon meg lehet ilyet tenni, hogy megleveő, ügyvéd által készített szerződések tartalmát nem teljesítik.!?
Hány embernek kell még csalódást okoznom, hányszor kell még oda állnom -,és a bűntudatommal mihez kezdjek?
Én, ezeknek az embereknek reményt nyújtottam és az lett a vége, hogy én vagyok a hitvány, senkiházi ember.

Senki nem volt mellettem, amikor ezt a felelősséget fel kellett vállalnom.
Mégis, melyik lett volna a jobb, ha idejön a zenekar és nem tudom kifizetni, vagy az, hogy az utolsó percben le kellett mondani? Nagy dillemma.

A legnagyobb probléma az, hogy a magyar társadalom nem vállalja fel a kultúrális értékek istápolását, és közvetve amit szerettünk volna, az egészségügyet sem rendjén.

Nem adom fel, de ezeket az embereket már nem csaphatom be többé, (még ha teljességében más a szándékom), csak akkor tudom folytatni, ha lesz a kezemben valamilyen úton módon pénzforrás.
Kérek minden zenész embert, ne a Látó Imrét hibáztassák, mert ebben a dologban ő vétlen!Semmilyen anyagi felelősség őt nem terheli, csak annyi, hogy Ő szólította meg zenésztársait , a lehetőségről.

Nem akarom magamat mosni!De kérem Önöket, gondolkodjanak el- ez biztos, hogy egyedül az én hibám?

Nagyon sok támadás ér így is,de én mindig kiállok a zenészek mellett és nem akarom feladni-de ehhez még bizonyítanom kell. hogy kinek? azt magam sem tudom már!

Annyit azonban elmondhatok, nyugodt lelkiismerettel, hogy ha valaki beírja a keresőprogramba hogy Balaton Koncert Cigányzenekar, rengeteg információt talál, ez pedig mind az én munkám eredménye.sem időt, sem fáradtrságot nem sajnálok erre, egy nagy hiányosságom van, nem vagyok pénzes ember!

Kérem, szóljanak hozzá az újsághoz önök is, hiszen ez egy fórum kíván nlenni a zenészek számára.

biztosan van nagyon sok mondanivalójuk, ez az egy biztos, meghallgatásra talál.

Tisztelettel:Szabó Piroska

1 megjegyzés:

  1. Hát ez tényleg nagy szégyene az országnak.
    Ne adja fel Piroska, biztosan meg fogja találni a megfelelő lehetőséget.
    Egy tihanyi olvasó.

    Megjegyzem, profi módon van elkészítve az újság, igényes közönséget céloz meg vele. Sok sikert kívánok Önöknek.

    VálaszTörlés