olvsó

Kedves Olvasóink!

Liszt Ferenc így szólt a"czigányokról".

"Ha Radicsot hallom, szinte eltűnik a valóságos környezet. Az erdők illata csap meg, a források csörgedező zenéje és egy szív mélabús vallomása, mely szenved és ujjong - szinte egy időben.
Nézetem szerint, ehhez a zenéhez nem szabad hozzányúlni. Sőt, óvni kell a hivatásosok kontársága ellen.
Ezért hát becsüljék meg jobban a cigányzenészeket, hogy ne legyenek többé egyszerű szórakoztatók, akikkel ünnepségeik hangulatát emelik, vagy pezsgőzés közben a fülükbe húzatnak!
Ez a zene igazán van olyan szép, mint az Önök csipkéi, vagy hímzései. Miért nem becsülik meg jobban, miért nem szeretik ugyanúgy?"

2010. augusztus 27., péntek

Kedves Zenész Urak!

Régebben, amikor elgondoltam ,hogy tenni kellene valamit a Cigányzenészekért, szép reményekkel indultam.Én, kis naív azt hittem, ha megkeresek Minisztériumokat, nagy cégeket, össze tudom hozni a keretet arra, hogy először egy, majd lépésről lépésre több zenekart színpadra helyezzünk.
Írtam ezen az oldalon a szégyenletes dologról ami történt velünk,
írtam a zenekar eszmeiségéről, a további célkitűzésekről.
Nem tűntem el a színről, tovább dolgozom azon, hogy a cigányzenészek helyzete javuljon.
Akik az első nehézségek és kudarcok ellenére emberhez méltó magatartást tanúsítottak az embertelen helyzetben,-összegezve:áldozatot vállaltak a cél érdekében, nyilván való, hogy elsősorban azokat a zenészeket illeti a nagyon kevés fellépési lehetőség.
Sajnos, kívülről olyan támadások érnek, olyan súlyos vádakkal illetnek olyan emberek, akikkel ugyan beszélgettem a célról, de olyan szinten diktálni akartak, hogy nem jött létre a kapcsolat.Pl."magát is bevesszük a bandába, maga szerzi a pénzt és akkor maga is kap belőle" és ehez hasonlók.
Most nagyon súlyos rágalmakkal illetnek azok az emberek, akik nem kerültek bele.
Egyszer jártam a Cigányzenész Szövetség Elnökénél és azt mondtam neki: "Nagyon meg vagyok lepődve azon, hogy néhány zenész mennyire fúrná a kollégáit, csodálkozom, én azt hittem eddig, hogy a cigányoknál erős a kohéziós erő".Erre Ő röviden azt válaszolta-"sajnos, nagy a kenyérharc, talán nem is arról van szó, hogy rossz emberek lennének, de lehet, hogy másnap abból a kis hakni pénzből tudna kenyeret venni".

Megvallom, nagyon elszorult a szívem ezek hallatán.

Nem akarok nyilatkozatot tenni ilyen formában a 100Tagú Cigányzenekar mellett,hiszen nem kértem engedélyt a zenekar menedzsmentjétől, de annyit biztosan tudok, amit bárki tudhat, hogy több mint száz zenészt foglalkoztatnak, így talán szűkül az a kör, ahol teljesen megoldatlan a helyzet.
Ott van még a Rajkó Művészegyüttes, talán ott is lehetséges valami megoldás és a nevesebb zenekaroknál is biztosan, -sajnos nincsenek információim.

De, ha a fentebb említett neves zenekarok tudnak is foglalkoztatni zenészeket, még mindig tömegével vannak az emberek az utcán-a képességükhöz, művészetükhöz méltatlan
munkát ha találnak is,pl. szórólapozás, biztonsági őr, ha szerencséje van, vagy a családtagjaik, ha vállalkoznak, ott tudnak valami megélhetéshez jutni.
Szégyen Magyarországra nézve, hogy egy ilyen magas kultúrát így kiejtett a "szívéből".

Mindenre van pénz, csak arra nincs, ami a magyar kultúra szerves része.
Még a "Hungaricum Fesztivál "is úgy lett meghírdetve Balatonalmádiban, hogy a cigányzene nem szerepel benne. Van a programokban kabaré, retró diszkó, koncertek, ez-meg az, csak a "Hungaricum" -bólkiesett a cigányzene.Nem is tudtam, hogy az már nem "Hungaricum"

Kérek Tisztelettel minden zenészt, hogy jelentkezzenek, próbálunk megoldást keresni, de! emberileg is meg kell feleni és nem utolsó sorban szakmailag.
Azonban el kell fogadniuk a menedzsmentet ami konkrétan az én személyem, mint a zenekar producere, a művészeti vezető és még néhány derék ember a zenekarból.

Ez az én vállalkozásom, bár nem vagyok diktálós és uralkodós típus, a vezetési irányelvem inkább emberközpontú, mint struktúrális, de azért vannak szabályok.Pl színpadi megjelenés, pontosság, felkészültség, fegyelem.

Kérem, szóljanak hozzá az újsághoz, várjuk jelentkezésüket.

Tisztelettel barátsággal: Szabó Piroska

1 megjegyzés: