olvsó

Kedves Olvasóink!

Liszt Ferenc így szólt a"czigányokról".

"Ha Radicsot hallom, szinte eltűnik a valóságos környezet. Az erdők illata csap meg, a források csörgedező zenéje és egy szív mélabús vallomása, mely szenved és ujjong - szinte egy időben.
Nézetem szerint, ehhez a zenéhez nem szabad hozzányúlni. Sőt, óvni kell a hivatásosok kontársága ellen.
Ezért hát becsüljék meg jobban a cigányzenészeket, hogy ne legyenek többé egyszerű szórakoztatók, akikkel ünnepségeik hangulatát emelik, vagy pezsgőzés közben a fülükbe húzatnak!
Ez a zene igazán van olyan szép, mint az Önök csipkéi, vagy hímzései. Miért nem becsülik meg jobban, miért nem szeretik ugyanúgy?"

2012. április 15., vasárnap

Miért akar Ön a Cigányzenészek megmentője lenni?


Sokszor elhangzott ez a kérdés, hivatalos berkekben.

Fiatalabb koromban mindig, minden nemes ügy mellé oda akartam állni, anélkül, hogy meggyőződtem volna annak valódi nemességéről.

A cigányzenészek oldalára a hitem vezetett s a szeretetbe vetett bizalmam.
Ez küldetés: felelősség, az új út felderítése, s a teremtés.. Itt, most duplán kell teremteni.
Olyan felfedezések várnak, melyekhez másnak nincs bátorsága.
Nem elég meglátni, kigondolni egy nagyszerű tervet, tudni kell, hogyan lehet abból valóság.
- a legmerészebb álmokat megvalósítani-nagy küzdelmekkel jár.
Kiközösítést, kinevetést, megbélyegzést hozhat.
Különc életet élek, hiszen meg merem tenni, amit más nem; de ez csak a látszat... a gyengeség sokszor a legnagyobb erő.Mert annyira feladtam az egómat a cél érdekében, hogy erősen támadhatóvá ,kikezdhetővé váltam.
Annyi kritika és ellenállás mellett amennyit kapok, alig lehet létezni. De megvan az a képességem, hogy mások érdekeit az önös elé helyezzem; az én nagy kihívásom, hogyan lehet üzleti sikerek trónján nagylelkű, segítőkész, mások szolgálatában tevékenykedő embernek lenni.

Tudni kell, hogy a nagy dolgok mindig a kicsikből erednek.
Az biztos, hogy a cigányzenész közösségért kell élnem, lehetőségeim erre predesztinálnak.
Azt gondoltam, ha élek vele, kiváltságos életem lesz, mert a tiszta értékek mellett harcolni mindig felemelő, bár talán nem könnyű hivatás; itt, a szívedet is meg kell nyitnod.
Nos, ezen a helyen igazi értékeket tudok felmutatni. Ezek az emberek művészek-és ha valaki tehetséges, annak nemcsak az üres népszerűség lehet része.

2009.-ben kezdtem el az első zenekarral dolgozni, majd egyre több jó zenekarra bukkantam, jelen pillanatban öt zenekar van, akit színpadra helyezek. Most, egy idősebb zenészekből álló fesztivál zenekar megvalósításán dolgozom, akik előadásaikban csak magyar, vagy idegen szerzöktöl  magyaros, vagy cigany stilusban elöadott müveket szolaltatnak meg .
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése